Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2010

Άννα Δημητρίου

Έκθεση κολάζ της Άννας Δημητρίου με τίτλο «Nude mood»
1 Νοεμβρίου - 31 Δεκεμβρίου 2010
De Facto, Π. Μελά 19, Θεσσαλονίκη, 2310263674

Η Αννα Δημητρίου διατηρεί εδώ και χρόνια ένα ενδιαφέρον blog. Είναι μία καλλιτέχνις που άνθισε μέσα από το δίκτυο: στο ιστολόγιό της άρχισε να πειραματίζεται με τη γραφή (συνήθως σκοτεινή και μερικές φορές υπερβολικά «δουλεμένη») και τα κολάζ της. Τα κολάζ αποτυπώνουν τη γραφή της. Κι η ίδια γράφει όπως συνθέτει κολάζ.

«Την τέχνη του κολλάζ την έχω αναπτύξει τα τελευταία τρία χρόνια. Είμαι αυτοδίδακτη. Για μένα το κολάζ είναι η πύκνωση μου, είναι εικόνες που μαζεύονται μέσα μου και δημιουργούν μια καινούρια πραγματικότητα την οποία προσπαθώ να σχηματίσω και έπειτα να αποκωδικοποιήσω. Κάνοντας ένα κολάζ είναι σαν να σχεδιάζω τον ημερολογιακό μου χάρτη. Κοιτώντας ένα οποιοδήποτε κολάζ μου μπορώ να θυμηθώ ακριβώς σε τι φάση ήμουν και ποια γεγονότα συνέτρεχαν. Μία νέα εικόνα λοιπόν είναι μία μνήμη που πάει να σβήσει και εγώ δεν την αφήνω.»
Το κολάζ είναι και κλίμα, η άυρα της εποχής αποτυπωμένη σε ένα τελάρο ή μία ψηφιακή παρουσίαση. Η τελευταία έκθεση της Αννας Δημητρίου έχει τίτλο Nude Mode. Παρουσιάζεται στη Θεσσαλονίκη, στο De Facto, στο κέντρο της πόλης. Λέει η Δημητρίου: «Κολάζ σε γυμνή διάθεση. Κολάζ που σαλιάζουν σαν ξενυχτισμένες πεταλίδες σε μαύρο τοίχο. Μια ταπετσαρία που αλλάζει χρώματα και πάνω της χλωμά σώματα που δεν καλύπτουν με τίποτα ούτε την σάρκα ούτε τα κόκκαλα που πετάγονται προς τα έξω. Και από την άλλη μεριά Άγγελοι ψάχνουν παρέα στα Bar του ουρανού και σε μια ακίνητη γειτονιά σάρκινα ομοιώματα με μάτια χαμηλωμένα μας προκαλούν να κοιτάξουμε. Και μεις κολλημένοι στο βαθύ μπούστο της νύχτας επιτέλους κοιτάμε και αποφασίζουμε επιτόπου την αλήθεια και μόνο. Έτοιμοι από καιρό να σκίσουμε τα σπλάχνα των άστρων με κάθε τι δικό μας. Με κάθε τι γυμνό, ακάλυπτο και τόσο επιθετικά ειλικρινές. Ευτυχώς κάποτε καταλαβαίνεις πως δεν έχεις άλλη επιλογή από το να είσαι ο εαυτός σου.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου